Informele netwerking events voor en door contactcenterprofessionals - Seizoen 10 Edities 2 en 3/5 Vrijdag 29 januari 2015 v.a. 18:00 en donderdag 10 maart 2015 v.a. 17:00 Place to be: Veemarkt 5 2800 Mechelen Het 4de CCLA Congres scoorde 92% tevreden deelnemers. Het thema 'de contactcentermedewerker van morgen' leverde als belangrijkste conclusies op dat klantinteractie via meerdere en geïntegreerde afstandskanalen effectief strategischer en complexer is geworden. Digitalisering en automatisering zorgen voor een sterke stijging van het relatief marktaandeel van de klantcontact-robot maar er blijft nog lang een substantieel aantal klantcontacten over waarbij specificiteit en EQ – de inbreng van live agents - zullen zorgen voor oplossingen en tevredenheid. Op de manier dat vraag en aanbod nu kunnen interageren, kan er ook aan beide kanten heel professioneel gecommuniceerd worden. De contactcentermedewerkers van morgen dat zijn wij allemaal. Binnen een organisatie zijn dat alle betrokkenen, dus Ool de leidinggevenden en de omkadering. Buiten de organisatie zijn dat alle belanghebbenden. We realiseren ons meer dan ooit dat we de sector moeten blijven promoten. Een sterker employer brand is aantrekkelijker en verstevigt de basis. Daar wil CCLA in 2016 ook graag aan verder werken! Het verslag van het Congres is aan het uitgroeien tot een boek met daarin de resultaten van het onderzoek m.b.t. het profiel van contactcenterprofessionals én 20 reportages van Belgische contactcenters. Zeer divers, zeer uiteenlopend maar toch altijd een beetje gelijkend. Het finale resultaat zal dienen om ons vak te promoten bij al de contactcenter stakeholders. Inhouse en facilitair, onderwijs/opleiding, media, etc... Wordt vervolgd en we houden u op de hoogte. Het eerstvolgende CCLA event is de Nieuwjaarsreceptie die we in een nieuw kleedje hebben gestoken. We verhuizen ook qua locatie naar het ContactcenterCafé. Inschrijven voor de NY Receptie kan HIER. ContactcenterCafé 10 maart 2016 17:00 - 21:00 Boekpresentaties van twee pas verschenen: 'Must Reads' voor contactcenterprofessionals. CONTACT CENTER MANAGEMENT van JAN SMETS Met een originele maar terreinbeproefde visie gaat Jan Smets de strijd aan met de Calimero-reflex van vele van zijn sectorgenoten. Verwacht echter geen holle theorie of politiek correcte slogans. Aan de hand van reële praktijkvoorbeelden en met tal van praktische tips gaat hij wel glashelder in op de typische levensvragen van elk contact center: Op welke manier kan een contact center écht maximaal waarde voor de klant en het bedrijf creëren? Hoe komen we los van de semantische discussies over cost center of profit center? Welke plaats krijgt het contact center naast andere kanalen, zoals retailkantoren en internet? Hoe moet het contactcenter correct sturen om klantentevredenheid te verhogen? Hoe de prestaties van een contact center via de juiste KPI's opvolgen en interpreteren? Hoe de juiste waarde inschatten van bepaalde fetisj-indicatoren, die ook aan modetrends onderhevig blijken? Luiden sociale media de doodsklok over het klassieke contact center?
Met meer dan 15 jaar ervaring in twee van de grootste contact centers van België, schrijft Jan Smets eindelijk het boek waar zijn lessen in de Expert Class Contact Center Management en talloze lezingen over het onderwerp om vroegen. "Wees gepassioneerd over je werk en je bedrijf. Als je niet leuk vindt wat je doet, of niet gelooft in je bedrijf, moet je ermee kappen. Het leven is veel te kort om op de verkeerde plek te zitten." Ad Nederlof stond kort na de millenniumwisseling aan de basis van een miljardendeal. De verkoop van Genesys aan Alcatel. Na dat zakelijke hoogtepunt besloot hij zijn kennis en ervaring ten gunste van eigen ondernemingen aan te wenden.
Hij leidt en inspireert een aantal snelgroeiende bedrijven in Europa en de USA gebundeld in de VANAD GROUP. Opereren op het snijvlak van ICT en Communicatie. In zijn boek getiteld Adtitude deelt hij een brede variatie aan persoonlijke en zakelijke ervaringen, opgedaan tijdens zijn indrukwekkende reis van krantenjongen tot captain of industry.
|